18 Ağustos 2009 Salı

Ketılın gönlünü almak

Sinbom, haklısın... Ben yılgınca kapıdan çıkarken 'kıymeti bilinmez ketılların' dedin duydum. Geriye dönüp bakmadıysam kıymet bilmezliğimden değil had bilirliğimden sinbom...Utandım da bakamadım, suçlandım da konuşmadım.

Farkındayım gecenin bir vakti çalışmak istemediğinden, çok geç oldu malum. Ve evet farkındayım kesiksiz uykular senin de hakkın. Biliyorum gerikafalı tenceredense az mesai bol itibar senin layığın bu mutfakta. Ki sen şen sofraların başına dahi konmuyorsun biliyorum.

Ama sinbom inan yerin de bende çok başka. Sen sanıyor musun ki benim kendime en yakın bildiğim o şişkin düdüklü veya narin nazenin kadeh. Benim biriciğim sensin sinbom... Benim kıymetlim sensin. Hani geçen çarşamba, hatırla bak... Dolu gözler ve boş kupayla nasıl geldim yamacına. Yine şişti içim doldu gözüm. Yine sendin kahveme can veren. Evet devrilip yattım sonrasında da sinbom, sen de beni anla. Kolay değil gözünle sana dönük sırtını görmek. Bir gün insan olursan anlarsın. Gözlerin yuvalarından çıkıcak gibi oluor. Ürkekçe vuruyorsun kendi sırtına da dönen olmuyor sinbom. İnan kolay olmuyor...

Sinbom, içi sıcacık değil herkesin senin gibi. Buz gibi soğuk sert kaynıyor kimilerinin içleri. Kaynayıp dökülüp yeniden serin sulara kavuşamıyor her ruh. Çocukluk denir bizde ısınıyorsun usul usul, ergenlik geldi mi kaynıyorsun. Bir de bakıyorsun duramıyorsun sinbom, atmıyor düğmen. Bütün alaca ışığıyla yanıyor o da kuruyorsun. Düğmenin zamanında attığı bizim gibilerde çok ileri versiyonlarda oluyor. Öyle havalı tefal insanlarda bile atmaz o düğme kolay kolay. Şişinmelerine bakma sen sinbom.

Sinbom bugün de doldurduysam içini ağzına kadar ve beş kere basıp düğmene dördünde hiçbirşey yapmadıysam kadir kıymet bilmezliğimden değil inan. İster düğmen bozuk de, ister yok ki düğmen, ister sen basıyorsun kendi düğmene durmadan da atamıyor de, sen istemedin sönmeyi de hatta, haklısın. Ama sinbom bil ki sen benim için en kral tefalden çok daha alasın...

1 yorum:

sedabelen dedi ki...

bu yazı beni anlatıyor.. sen istediğin kadar reddet.. bilinçaltında bu sevimli, sevgi dolu ve en önemlisi kıymeti bilinmeyen simgenin karşılığı benim... yazıya bayıldım.. beni bu kadar iyi anlatan başka bir şey yazılmamıştı:) şaka bir tarafa çok güzel bir yazı olmuş.. ellerine sağlık!!

Yuva