31 Aralık 2013 Salı

Kendime Mektup



Sevgili 2015’e girecek olan ben,

Demek hala dünyadasın, çok şükür! Biraz paranoyakça olabilir ama bir yıl sonrası buradan o kadar da garanti durmuyor. Sevdiklerin yanında ve sağlıklı mı? Sen sağlıklı mısın? Eğer ki cevaplar hep evetse geçmişin senin adına çok sevindi.

Ben şu an, yani 2013’ün son gününde kocaman bir soru işaretinin kucağında oturuyorum. Sanılanın aksine soru işaretleri çok da rahatsız değil. Baktığın yere göre ergonomik bile sayılabilir. Ama işte soru işareti... Ne kadar güven verirse.

Ünlemlerin kucağından geçtim ben, buralara  gelmeden. Emin ol ünlemler insanın kıçına batan paslı çiviler. Onun ardından soru işaretleri ana kucağı kaçıyor. Olgunluğum ondan.

Geçen gün ablama akıl danıştım, fenalardayım dedim.  Valla farkındayım akıl veresim var ama sen de pek bilmişsin zor oluyor dedi. Haklıydı. Şimdi bir sene de çok bir yol katedemeyeceğimi bildiğim için ben de ablamın duygularıyla biraz çekimser yazıyorum sana. Burun kıvırma, az edepli ol. Herkes yılacak senden.

2014’te iyi ya da kötü cevaplanacak bu soru işaretlerinin soruları. O yüzden her durumda hareketli bir yıl olacağa benzer. Dilerim taze bahar gibi cevaplar olmuştur bunlar. Kışın sonu bahar bilmiş hanım, az sakin ol diyorsundur umarım şimdi bana. Umarım. Hem de çok umarım.

Bir de ülkemde keyif umarım. Güven umarım. Hafiflemiş yürekler umarım. Bir de Berkin günaydın desin umarım. Hem de çok ama çok umarım.

Aradan günler, haftalar, aylar geçse de biz aynı kalbi taşıyoruz ve haliyle içinde neler yazılı ikimiz de çok iyi biliyoruz. Bana “Ayıpsıın, o iş bende” diyor ol nolur. İnsan çok istediklerini kağıda dökmeye korkuyor. Çünkü kelimeler, cümleler çok canlı. İstediklerinin bu kadar canlı karşında dikilmesine korkuyor yürek. En çok da seni korumak için. Sen bir sene sonra bunları okurken üzülme diye.

İnsanoğlu sanırım en çok geleceğine şefkat duyuyor. Ne geçmişine ne şimdisine. Oysa bu şefkatin hepsini şimdi hakediyor. Ama insanın oğlu da kızı da hep aynı hataya düşüyor.

Gelecekteki ben, umarım çok kilo almamış, fazlaca kırışmamış ve saçlarını hepten dökmemişsindir. Daha da uzamadıysa kestir at zaten o saçları. Bunun dışında senden tek beklentim 2016’ya girecek olan sana uzun bir mektup döşemek istemiyor olman. İstemiyor ol, çünkü gelecek senin için bin tane cevabı barındırıyor gibi durmasın. Umarım, geleceğin vereceği hep bir cevap olsa da, sen andaki cevaplarla huzurlusundur  ve tadını çıkartıyorsundur. Elbette 5 kilo vermek, hergün yoga yapmak gibi hayallare izin var senin gibi bir boğa burcuna. Ama umarım gelecek seneden ummaların keyifli bir beş çayında sevdiklerinle bir on dakikalık sohbeti kapsar, ötesini değil. Senin için en çok telaşla dileklerinin gerçekleşmesini beklemiyor olmayı diliyorum. Hem de kalbimin derinliklerinden. Aklıma daha iyisi gelmiyor.




2 yorum:

Esra Belen Demirtaş dedi ki...

ben seninle ilgili dileklerimi sıraladım, kalbim biliyor:)senin gibi koca yüreğe sahip bi kız hayatta her hayaline kavuşur. seni çok seviyorum iyi ki benim kardeşimsin!

Adsız dedi ki...

merhaba.. iyi seneler 2020...

Yuva